Eftersom vi är en panel med endast inbjudna deltagare har vi gjort registreringen hos Surveys for CashPoints mycket smidig. Följ bara länken i din e-postinbjudan och slutför registreringen för att bli medlem. Tänk på att du måste vara medlem i Norwegian Reward-programmet för att kunna gå med i panelen. Om du inte redan är medlem i Norwegian Reward kan du besöka https://se.norwegianreward.com/ och bli medlem kostnadsfritt.
Måste jag vara bosatt i Sverige?Ja, den här Surveys for CashPoints-panelen är endast tillgänglig för invånare i Sverige.
Varför måste jag ange mina Norwegian Reward-uppgifter när jag registrerar mig?När du blir medlem i Surveys for CashPoints-panelen får du CashPoints för att dela din åsikt med oss. Vi behöver få dina Norwegian Reward-uppgifter när du registrerar dig för att verifiera ditt konto och kunna säkerställa att du får CashPoints för varje undersökning du slutför.
Hur många konton kan jag ha?Medlemskapet är begränsat till ett konto per Norwegian Reward-medlem.
Hur kommer jag åt mitt Surveys for CashPoints-konto?Få snabbt åtkomst till ditt konto genom att ange din e-postadress och ditt lösenord på inloggningssidan. När du är inloggad kan du uppdatera din profil för att säkerställa att du får de mest relevanta undersökningarna, ändra dina kontouppgifter, lägga till ditt Norwegian Reward-nummer, se din undersökningshistorik och kontrollera hur många CashPoints du har tjänat hittills.
Hur ändrar jag min e-postadress?Eftersom din e-postadress även utgör ditt användarnamn kan du inte ändra den från din kontosida. Kontakta oss om du vill ändra din e-postadress så hjälper vi dig.
Hur ändrar jag mitt lösenord?Om du vill ändra ditt lösenord börjar du med att logga in på ditt konto och går sedan till Mina uppgifter under Konto.
Hur gör jag om jag behöver uppdatera mina personuppgifter?Om du vill ändra dina personuppgifter börjar du med att logga in på ditt konto och går sedan till Mina uppgifter under Konto. Det enda du inte kan ändra här är din e-postadress. Det beror på att den även utgör ditt användarnamn. Om du vill ändra din e-postadress måste du kontakta oss .
Kan fler personer i mitt hushåll bli medlemmar i Surveys for CashPoints?Surveys for CashPoints-panelen är endast öppen för inbjudna medlemmar. Din inbjudningslänk är unik och personlig, och kan inte delas. Be din familj och dina vänner att hålla ögonen öppna efter personliga e-postinbjudningar från Norwegian Reward. De måste vara Norwegian Reward-medlemmar för att få e-postmeddelandet. De kan registrera sig på https://se.norwegianreward.com/ . Alla Surveys for CashPoints-registreringar genomgår våra grundliga datakvalitetskontroller.
Behöver jag meddela er om jag lämnar landet?Surveys for CashPoints är endast öppen för medlemmar som är bosatta i Sverige. Om du flyttar från Sverige ber vi dig att avsluta ditt medlemskap genom att logga in på ditt konto och gå till Inställningar under Mina uppgifter. Du behöver inte meddela oss om du tillfälligt reser utanför Sverige.
Hur gör min familj och mina vänner för att gå med i Surveys for CashPoints?Tipsa de av dina vänner och din familj som redan är Norwegian Reward-medlemmar att hålla ögonen öppna efter sina e-postinbjudningar till Surveys for CashPoints-panelen. De som inte är Norwegian Reward-medlemmar kan besöka https://en.norwegianreward.com för att gå med.
Hur avbryter jag mitt Surveys for CashPoints-medlemskap?Du kan avsluta ditt medlemskap genom att logga in på ditt konto och gå till Inställningar under Mina uppgifter. Det kan ta några dagar innan ditt konto har inaktiverats helt. Du kan fortfarande få inbjudningar att delta i undersökningar under den här tiden. Observera att du bara avslutar ditt Surveys for CashPoints-konto. Du är fortfarande medlem i Norwegian Reward-programmet.
Vi genomför undersökningar eftersom företag, regeringar, myndigheter och liknande organisationer är intresserade av dina åsikter och attityder. De vill få feedback från de människor som använder deras produkter och tjänster mest. Ju mer de vet om vad du tycker, desto enklare blir det för dem att förbättra och anpassa sin tjänst till användarna.
Observera att undersökningarna skapas och distribueras av Dynata. Norwegian kommer inte att ha tillgång till dina svar.
Vi skickar regelbundet ut inbjudningar om att delta i undersökningar, men kan aldrig svara på vem som får inbjudningar eller när dessa skickas. Varje undersökning är anpassad till och baserad på undersökningsmålen för den specifika klienten, vilket innebär att den tid det tar att skapa undersökningarna varierar avsevärt.
Vad händer när jag har blivit medlem?När du har registrerat dig skickar vi ett e-postmeddelande som välkomnar dig till Surveys for CashPoints och ber dig aktivera ditt konto. När du har gjort detta rekommenderar vi att du loggar in och ser till att din profil är fullständig. Kort efter registreringen börjar du få e-postinbjudningar om att delta i undersökningar. Dessa e-postmeddelanden innehåller all information du behöver för att delta. De berättar även hur många CashPoints du får när du har slutfört undersökningen.
Vad förväntar ni er av mig när jag deltar i undersökningar?När du deltar i våra undersökningar ber vi dig att noga överväga varje fråga du besvarar. Vi använder oss av ett flertal kvalitetskontroller för att validera dina svar. Om vi märker att du inte svarar ärligt kan det leda till att dina svar inte godkänns. Om vi identifierar ett oärligt beteende kan vi inte belöna dig för undersökningen. Om detta beteende dessutom fortsätter kan vi bli tvungna att inaktivera ditt konto (ytterligare information finns i våra Villkor) .
Får det negativa konsekvenser om jag inte slutför en undersökning jag har blivit inbjuden att delta i?Nej. Du kan svara på så många eller så få av dina undersökningsinbjudningar som du vill. Men ju fler undersökningar du slutför, desto fler CashPoints tjänar du!
Hur vet jag att det finns undersökningar jag kan delta i?Vi skickar en e-postinbjudan varje gång vi får en ny undersökning som passar dig. Du kan även se alla tillgängliga undersökningar på din anslagstavla när du loggar in på ditt konto.
Varför har jag inte blivit inbjuden att delta i några undersökningar?Sannolikheten att bli inbjuden till en undersökning beror på ett antal faktorer, till exempel antalet och typen av undersökningar vi genomför samtidigt, samt dina personliga preferenser. Vi skickar alltid ett e-postmeddelande till dig när det finns en ny undersökning du kan delta i. Se därför till att vi finns på din vitlista eller att din e-postleverantör inte blockerar e-postmeddelanden från Surveys for CashPoints.
Hur lång tid tar det att slutföra en undersökning?Undersökningarna varierar i längd, men de flesta undersökningar brukar ta 5–20 minuter att slutföra. Varje inbjudan till en undersökning innehåller information om hur lång tid undersökningen beräknas ta att slutföra, när du senast måste besvara undersökningen och antalet CashPoints du får när du har slutfört undersökningen.
Varför kan jag inte öppna en undersökning?Vissa Internetleverantörer tillåter inte att användarna öppnar länkar i sina e-postmeddelanden. Om du inte lyckas få tillgång till våra undersökningar kan du prova att göra följande:
Kopiera den länk som finns i e-postmeddelandet, klistra in den i webbläsarens adressfält och tryck sedan på Retur-tangenten. Du kommer då direkt till rätt sida. Var noga med att kopiera hela webbadressen, utan radbrytningar, till webbläsaren eftersom länken ibland är så lång att den tar upp två rader.
Jag kom på att jag valde fel svar. Kan jag ändra mitt svar?Nej. Du kan inte ändra ett undersökningssvar du redan har skickat in. Vi gör detta för att skydda våra undersökningsdata. Vi är medvetna om att det finns tillfällen då en paneldeltagare råkar göra misstag eller väljer fel svarsalternativ, men vi kan tyvärr inte ändra redan inskickade data.
Varför har undersökningen redan avslutats?
De flesta av våra undersökningar är öppna och tillgängliga under några få dagar. Vissa undersökningar är dock mer populära än andra och stängs därför ofta snabbt. Vi måste begränsa antalet paneldeltagare vi bjuder in för att du alltid ska ha en rimlig chans att svara på de undersökningar som intresserar dig mest.
Vi kan tyvärr inte alltid förutsäga hur populär en undersökning kommer att bli och ibland når undersökningar den fulla kapaciteten tidigare än väntat.
Nej. Vi kan tyvärr bara distribuera en enda länk till varje undersökning.
Jag fick ett felmeddelande. Vad ska jag göra?
Om ett felmeddelande visas kan ett tekniskt problem ha uppstått. Du kan försöka komma åt undersökningen igen från din undersökningsinbjudan.
Om ett större problem har uppstått med undersökningen kan den återkallas och skickas till dig på nytt vid ett senare tillfälle. Om detta inträffar får du gärna kontakta oss och tillhandahålla så mycket information om undersökningen som möjligt, till exempel undersökningsnumret, länken från din e-postinbjudan, ämnet, belöningsbeloppet och datumet för undersökningen så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt.
Nej. När du har registrerat dig bör du själv fylla i alla undersökningar för att inte gå miste om framtida undersökningar eller bli flaggad för tvivelaktiga svar. Din familj och dina vänner får gärna gå med i panelen, men varje person måste ha en unik e-postadress och ett eget Norwegian Reward-kontonummer. Alla registreringar genomgår dessutom våra grundliga datakvalitetskontroller.
Behöver jag någon extra programvara?Vissa av våra undersökningar kräver Adobe Flash Player. Det bör inte mer än 2–3 minuter att ladda ned den. Gå bara till http://www.adobe.com och klicka på länken Ladda ned Flash Player Du behöver inte ladda ned Flash Player i förväg, men det kan spara tid vid ett senare tillfälle när du vill delta i undersökningen.
Varför kunde jag inte slutföra en undersökning?
Marknadsundersökare vill ofta ha åsikter från en mycket specifik grupp människor. Det är därför som vi i början av varje undersökning ställer några frågor för att kontrollera att du är rätt person för undersökningen. Om du inte uppfyller villkoren, ”sållas du bort” från undersökningen. Om detta inträffar visas ett meddelande som förklarar att du inte har kvalificerat dig och du dirigeras tillbaka till din anslagstavla. Alla uppgifter som tas emot i samband med ej slutförda undersökningar raderas.
Detta är trots allt en normal del av marknadsundersökningar, men ju mer vi vet om dig, desto bättre undersökningar kan vi skicka till dig. Vi rekommenderar att du försöker fylla i din undersökningsprofil så noggrant som möjligt och uppdatera dina uppgifter regelbundet för att undvika att bli bortsållad.
När du registrerar dig för Surveys for CashPoints ber vi dig att svara på några personliga demografiska frågor (t.ex. ålder, kön och postnummer) så att vi kan erbjuda undersökningar om de ämnen du vet mest om.
Dessa frågor ställs ofta även i början av undersökningarna. Det beror på att Surveys for CashPoints inte delar din personliga information med någon – inte ens våra kunder som skapar dessa undersökningar. Dessa frågor säkerställer dessutom att den information vi vidarebefordrar till våra kunder är korrekt och uppdaterad.
Om du har deltagit i många undersökningar de senaste dagarna kan du upptäcka att de tillgängliga undersökningarna har tagit slut. Vissa av de undersökningar du har blivit inbjuden till kan dessutom redan ha nått sina kapacitetsmål och kan därför inte längre besvaras. Om detta inträffar kan du komma tillbaka nästa dag så borde vi ha fler underökningar tillgängliga för dig.
Vi kan använda dina personuppgifter för att (i) kommunicera med dig angående panelmedlemskapet och deltagande i undersökningar; (ii) skicka inbjudningar till dig; och (iii) kreditera ditt Norwegian Reward-konto med CashPoints.
Vem kan jag tala med om jag har några funderingar om min integritet?Läs vår Sekretesspolicy för CashPoints Privacy Policy som innehåller fullständig information och kontaktuppgifter.
Varje gång du har kvalificerat dig för en undersökning och slutfört den är du berättigad till att få det antal CashPoints som angavs på undersökningens introduktionssida. Dina CashPoints överförs sedan automatiskt till ditt Norwegian Reward-konto inom 28 dagar, där de kan användas.
Hur kan jag se de CashPoints jag har tjänat genom att slutföra undersökningar?Din anslagstavla på Surveys for CashPoints-webbplatsen innehåller information det totala antalet CashPoints du har tjänat. Du kan även se separat information om varje undersökning genom att trycka på Konto och gå till Min undersökningshistorik.
Obs! Den poängsumma som visas här är endast det totala antalet CashPoints du har tjänat på att delta i Surveys for CashPoints-undersökningar. Du kan se ditt fullständiga CashPoints-saldo genom att besöka https://se.norwegianreward.com/ .
Hur löser jag in mina CashPoints?Dina CashPoints överförs automatiskt till ditt Norwegian Reward-konto. Välj ”Betala med CashPoints” när du bokar ditt flyg på Norwegian.com .
Hur lång tid tar det innan mina intjänade CashPoints finns på mitt konto?När du har slutfört en undersökning visas de CashPoints du har tjänat omedelbart i din profil hos Surveys for CashPoints. Det kan sedan ta upp till 28 dagar innan dina CashPoints finns tillgängliga på ditt Norwegian Reward-konto.
När du blir medlem i Surveys for CashPoints börjar du på nybörjarnivån Brons. Vi har fem nivåer: brons, silver, guld, platina samt toppnivån diamant.
Alla nivåer innehåller viktiga prestationer (så kallade märken) som du får som belöningar för din undersökningsaktivitet. Märken tilldelas de medlemmar som aktiverar sitt konto, regelbundet fortsätter delta i undersökningar och fyller i sin undersökningsprofil.
Hur gör jag för att nå nästa nivå?Du kan nå en högre nivå genom att låsa upp alla prestationer som finns på din aktuella nivå under 365 dagar. Om du till exempel är bronsmedlem måste du slutföra alla tillgängliga märken för bronsaktiviteter för att kunna bli silvermedlem.
Du kan även få märken för nivåer över din nuvarande nivå. Om du till exempel har slutfört din undersökningsprofil får du ett platinastatusmärke för just den prestationen – men du kan inte nå diamantnivån förrän du har fått alla märken på platinanivån.
Vad är en bronsmedlem?Bronsmedlemmar har nyss kommit i gång. Du behöver bara registrera dig och aktivera ditt konto för att uppnå bronsstatus.
Vad är en silvermedlem?Silver är det första steget på medlemstrappan.
För att nå silverstatus måste medlemmarna:
Guldmedlemmar blir regelbundna undersökningsdeltagare.
För att nå guldstatus måste medlemmarna:
Platinamedlemmar är aktiva och återkommande undersökningsdeltagare som nästan har slutfört sin undersökningsprofil.
För att nå platinastatus måste medlemmarna:
Diamantmedlemmar har nått toppnivån. De har en fullständig undersökningsprofil, har slutfört minst femtio undersökningar och är regelbundna undersökningsdeltagare.
För att nå diamantstatus måste medlemmarna:
Allt du behöver göra för att behålla din nuvarande nivå är att fortsätta delta i undersökningar regelbundet – minst en gång i veckan. Om du inte fortsätter delta i undersökningar kommer ditt märke för efterföljande undersökningar under en, två, tre eller fyra veckor att gå förlorade och du faller till närmast lägre nivå.
Det är dessutom lika viktigt hålla din undersökningsprofil uppdaterad. Vissa delar av din profil upphör att gälla med tiden, så kom ihåg att checka in regelbundet och uppdatera de delar som inte längre är fullständiga.